امگا | اطلاعات دارویی

رژیم غذایی شامل مقادیر زیاد ماهی، مغزها و دانه های خوراکی غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ می تونه به پایین آوردن فشار خون کمک کنه

به گزارش دکتر سلام به نقل ازخبرگزاری رویترز دکتر جرمیا استالمر استا ممتاز پزشکی پیشگیری در دانشگاه شمال غرب در شیکاگوی آمریکا که در این تحقیق شرکت داشته، در این باره گفت: ”فشار خون درصد زیادی ار افراد بین ۲۰ تا ۶۰ سال بالا میره، و در میانسالی خیلی از آدما به مریضی پرفشاری خون گرفتار می شن.”

ایشون اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین گفتن: “ما به دنبال عوامل تغذیه ای هستیم که ممکنه به پیشگیری از بالارفتن فشار خون کمک کنن و اسیدهای چرب امگا-۳ بخشی کوچیک اما مهم در این عوامل تشکیل میدن.”

در این تحقیق رابطه فشارخون و رژیم غذایی رو ۴۶۸۰ مرد و زن ۴۰ تا ۵۹ ساله در  ژاپن، چین، انگلیس و آمریکا بررسی شد. محققان تاثیر ۱۷ متغیر جور واجور بر فشار خون از جمله سن، جنس، وزن، مصرف نمک و ورزش رو در نظر گرفتن.

نتیجه اون بود که آدمایی که رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ مصرف می کنن، به صورت میانگین فشار خون کمی کمتر از آدمایی دارن که رژیم غذایی اونا شامل مقادیر خیلی از این ماده نیس.

دکتر هیروتسوگو اوشیما از دانشگاه علوم پزشکی شیگا در اوتسو در ژاپن میگه: “در مورد فشار خون بالا ، کاهش هر  میلی متر جیوه مهمه و اثر هر ماده مغذی کوچیک اما مستقله، پس روی هم اونا می تونن تاثیر زیادی در کاهش فشار خون داشته باشن.”

البته اندازه اسیدهای چرب امگا-۳ در همه ماهیا یا مغزها و دانه های خوراکی یکی نیس. ماهیای چرب مانند قزل آلا، ماهی آزاد و ماهی ماکرو مقادیر خیلی از اسیدهای چرب امگا-۳ دارن.

گردو، دانه کتون و روغن کانولا هم منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا-۳ هستن و این بررسی نشون داد که همون منافع  خوردن ماهی رو دارن.

ثابت شده که خوردن اسیدهای چرب امگا-۳ با نمو بهتر مغز و خطر کلی کمتر دچار شدن به سرطان و مریضی قلبی هم همراه س.

No comments yet, be the first!

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *