امگا ۳ شکارچی کلسترول | بیماری

این دربارۀ امگا ۳ که با جمع شدن چربیای مضر و بالا رفتن کلسترول مقابله می کنه هم، صادقه. و این در حالیه که خیلی از تحقیقات ثابت کردن تغذیۀ ما تنها حدود ۳۰% از اندازه امگا ۳ پیشنهاد شده واسه بدن رو تأمین می کنه.

 

امگا ۳، واسه قلب خوبه

امگا ۳ کجا مخفی شده؟ در ماهیای چرب، مانند، ماهی خال دار، ماهی آزاد، ماهی تُن، ماهی قزل آلا، ساردین، و شاه ماهی، از طرف دیگه این ماهیا پر از چربیای غیراشباع چند حلقه ای، ویتامینای A، D، B3 و B6، پتاسیم، آهن و ید هستن. این اسید چربی هم در دانه های کتون و روغن اون و هم اینکه در روغن کلزا و گردو هست. کارشناسان پیشنهاد می کنن که در روز ۱٫۲ تا ۱٫۶ گرم امگا ۳ استفاده کنین.

کار ساده ایه: می تونید دو تا سه بار در هفته ماهیای چرب رو در تغذیه تون بذارین هم اینکه به طور منظم گردو یا روغنای شامل امگا ۳ رو مورد استفاده بذارین. وقتی که تغذیۀ ما اندازه پیشنهاد شدۀ امگا ۳ رو تأمین نکنه،(این در مورد خیلی از افراد صدق می کنه)، مکملای غذایی، جایگزینای مناسبی واسه رفع کمبود طولانی امگا ۳ هستن.

 

خواص سیر

مصرف سیر تازه (یا به شکل مکمل) هم در کم شدن اندازه کلسترول بد موثره، ً شامل پکتین موجود در میوه های دانه دار (مثل سیب) هم هست. خوراکیای به درد بخور دیگری هم واسه کاهش کلسترول وجود دارن، مانند: سویا، جوانۀ بامبو و گردو. اقدام دیگری که حتماً باید رعایت شه، متوقف کردن سیگار کشیدن، و از اون مهم تر انجام یه فعالیت فیزیکی مناسبه: به طور مرتب ورزش کنین، ورزش اندازه کلسترول بد رو کاهش و کلسترول خوب رو افزایش می دهد.

یه ساعت پیاده روی در روز واسه نصف کردن احتمال بیماریای قلبی عروقی کافیه. مطمئناً، داروهای مفیدی واسه مقابله با کلسترول بالا وجود دارن، اما به عنوان آخرین راه حل باید به اونا متوسل شد، یعنی وقتی که رژیم غذایی و انجام فعالیت جسمی نتیجه نده، به سراغ اونا می رویم.

No comments yet, be the first!

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *