امگا ۳ و امگا ۶ چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟! | تغذیه سالم

دریافت بالای امگا-۶ دارای بعضی مشکلات جانبی بوده و می تونه منتهی به افزایش بافت چربی سفید و التهاب طولانی شه که با چاقی، دیابت نوع ۲، مریضی قلبی، سندرم متابولیک و سرطان در رابطه هستن.

امگا ۳ و امگا ۶

امگا ۳ و امگا ۶ | فرق امگا ۶ با امگا۳ در چه مواردیه این دو مکمل چه فرقی با همدیگه دارن مشکلات جانبی دریافت مقادیر بالای امگا ۶ چیجوریه ؟غلظت بالای امگا-۶ در بدن می تونه در چاقی شما اثر بزاره بهتره یه جور تعادل در دریافت هر کدوم از این مکملا در بدنمون بسازیم.

آدما براساس رژیم غذایی که شامل مقادیر برابر از اسیدهای چرب امگا-۳ و امگا-۶ه، تکامل پیدا کردن. این تعادل ذاتی واسه تکامل نوزاد در طول دوران بارداری و شیردهی و به خاطر پیشگیری و کنترل بیماریای طولانی لازمه. امروزه نسبت امگا-۶ به امگا-۳ از نسبت ۱ به ۱ به نسبت ۱۶ به ۱ تغییر کرده. این نسبت طی تغییرات زیادی که طی ۱۰۰ سال گذشته در عرضه مواد غذایی اتفاق افتاده، ایجاد شده.

امگا ۳ و امگا ۶ چه تفاوتایی با همدیگه دارن؟!

فرق امگا ۳ و امگا ۶

تکنولوژی غذایی و کشاورزی مدرن به سمت تولید روغنای گیاهی مانند آفتابگردان، پنبه دانه، سویا، ذرت و گلرنگ که غنی از امگا-۶ هستن، جهت پیدا کرده. هم اینکه حیوانات به جای علف از غله تغذیه می شن. علف دارای امگا-۳ و غله مانند ذرت و سویا شامل مقادیر زیاد امگا-۶ه.

تغییر در روغنا و خوراک داما اندازه لینولئیک اسید و آراشیدونیک اسید (دو نوع اسید چرب امگا-۶) رو زیاد کرده. در رژیم غذایی لینولئیک اسید در روغنا و آراشیدونیک اسید در گوشت، تخم مرغ و لبنیات هست.دریافت بالای امگا-۶ دارای بعضی مشکلات جانبی بوده و می تونه منتهی به افزایش بافت چربی سفید و التهاب طولانی شه که با چاقی، دیابت نوع ۲، مریضی قلبی، سندرم متابولیک و سرطان در رابطه هستن.هرچند بدن به هر دو اسید چرب امگا-۳ و امگا-۶ نیاز داره، تعادل بین این دو لازمه.

اسیدهای چرب مستقیما روی سیستم عصبی اثر گذاشته و روی دریافت

غذایی و حساسیت هورمونای درگیر در کنترل قند خون و سرکوب اشتها تاثیر دارن.

امگا-۳ و امگا-۶ از نظر متابولیکی و عملکردی متفاوت هستن.

تحقیقات قبلی نشون دادن که امگا-۳ با کم شدن پیشرفت بافت چربی و کاهش وزن

ربط داره، درحالی که غلظت بالای امگا-۶ با افزایش خطر زیاد شدن وزن همراه س.

به گفته محققان جمعیتای جور واجور به طور متفاوت اسیدهای چرب رو متابولیزه میکنن.

پس افراد جور واجور به اندازه متفاوتی از نبود تعادل بین اسیدهای چرب متضرر می شن.

پیشنهاد می شه با تغییر روغنایی که جهت پخت و پز استفاده می شن، مصرف کمتر

گوشت قرمز و افزایش مصرف ماهی دریافت امگا-۳ رو افزایش و دریافت امگا-۶ رو کاهش بدیم.سپید

شفا آنلاین

.

منبع :

No comments yet, be the first!

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *