انار | میوه ای برای درمان ناباروری در مردان | سبزیجات

انار،میوه ای واسه درمان ناباروری در مردان

افزایش و یا کاهش سطح تستوسترون در بدن تا حد زیادی به رژیم غذایی و خوراکیایی که استفاده می کنیم بستگی داره.بعضی از مواد غذایی دلیل کاهش سطح تستوسترون در بدن می شن از جمله این مواد می توانسویا و آرد سفید رو نام برد.در مقابل موادی مثل انگور، ماهی تن، انار و تخم مرغ می تونن سطح تستوسترون رو زیاد کنن.

این مواد به مقدار بسیار کمی در بدن وجود دارن، ولی همین مقدار کم اونا می تونه اثرات بسیاری بر حفظ وضعیت طبیعی بدن داشته باشه و کمبود همین مقدار کم یا زیاد شدن اون می تونه دلیل ایجاد بعضی بیماریای مهم در آدم شه؛ مثلا کمبود هورمون انسولین باعث دیابت می شه و افزایش هورمونای مردونه در بدن خانوما دلیل پرمویی در اونا می شه.

کارکرد سیستمها واندامای بدن به موادغذایی که می خوریم بستگی داره. عادات خوب و بد و سبک زندگی در برسلامت بدن وعملکرد هورمونای بدن اثر میذاره. با برهم خوردن تعادل هورمونی سلامت فرد به خطر افتاده وبرخی بیماریا بروز می کنه.

موادغذایی که هورمون مردونه رو کاهش و زیاد می کنن

تستوسترون شناخته شده ترین هورمون مردونه بوده و در افزایش رشد استخوانها و قدرت عضلانی مردان به خصوص در دوران بلوغ و در سنین باروری بر اندازه تولید سلولای جنسی اونا بسیارتاثیرگذاراست. به خاطر همین اندازه این هورمون در رشد، سلامتی وباروری مردان نقش مهمی داره.

رژیم غذایی نقش مهمی در سطح تستوسترون بدن اجرا می کنه. اجناس شامل سویا، آرد سفید می تونه سطح این هورمون رو کم کنه.از طرفی موادغذایی مانند انگور، ماهی تن، انار و تخم مرغ به عنوان غذاهایی که موجب افزایش تستوسترون می شن شناخته شدن.

هورمونهای زنونه با این موادغذایی تنظیم می شن

سه هورمون استروژن مهم که در بدن خانوما تولید می شن، استریول، استرادیول و استرون هستن. استروژنا بیشتر در تخمدانا ساخته شده و به نام هورمونای زنونه شناخته شده البته در بدن مردان نیزمقدار کمی از این هورمون  تولید می شه. استروژن در خانوما در تنظیم دوره ماهیانه و مراقبت از استخوانا موثره.

رژیم غذایی نقش مهمی درهورمون زنونه  استروژن داره. تعادل وزن به حفظ سطح این هورمون کمک می کنه چون اگه وزن شما کمتراز حد عادی باشه دتولید این هورمون در کم میشه. از طرفی سطح استروژن بالا که عامل موثر در خطر دچار شدن به  سرطان پستانه با چاقی رابطه داره.

غلات سبوس دار، سویا، میوه و سبزیجات تازه به خصوص کلم بروکلی، گل کلم و کلم می تونه به حفظ سطح استروژن کمک کنه.

منبع :

No comments yet, be the first!

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *